|
На головну / Проекти районних програм
ПРОГРАМА поводження з твердими побутовими відходами в Чортківському районі на 2018-2020 роки
Проект
ПРОГРАМА
поводження з твердими побутовими відходами в Чортківському районі
на 2018-2020 роки
1. Паспорт програми
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Районна державна адміністрація |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
закони України «Про відходи», «Про місцеві державні адміністрації», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 21 травня 2018 року № 393-од «Про схвалення проекту програми поводження з твердими побутовими відходами в Тернопільській області на 2018-2020 роки» |
3. |
Розробник програми |
Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства районної державної адміністрації |
4. |
Співрозробники програми |
Органи місцевого самоврядування району. |
5. |
Відповідальний виконавець програми |
Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства районної державної адміністрації |
6. |
Учасники програми |
Органи місцевого самоврядування. |
7. |
Термін реалізації програми |
2018 – 2020 роки
|
7.1 |
Етапи реалізації програми |
немає |
8. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми
|
обласний,
місцеві бюджети |
9.
|
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми,
всього,
у тому числі |
700,0 тис. гривень
|
2) |
коштів обласного бюджету |
15,0 тис. гривень |
3) |
коштів місцевих бюджетів |
340,0 тис. гривень |
4) |
коштів інших джерел |
345,0 тис. гривень |
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
Програма спрямована на розв’язання ключових екологічних проблем району, пов’язаних із неефективним поводженням з відходами, запобігання накопичення небезпечних відходів у місцях їх складування, піднесення ефективності повторного використання відходів шляхом нарощування обсягів їх утилізації та сприятиме зниженню негативного впливу відходів на довкілля і здоров'я людей. Традиційні способи поводження з побутовими відходами себе вичерпують, як через свою технічну недосконалість з погляду забезпечення нейтралізації їх негативного впливу на навколишнє природне середовище, так і через економічну неефективність громіздких технічних рішень. Ключом до вирішення проблеми поводження з твердими побутовими відходами є зміна суспільного ставлення до відходів, як до об’єкта ресурсоцінного господарювання, а не як до сміття. Складові побутових відходів у своій абсолютній більшості є комерційним продуктом, додатковим ресурсним потенціалом суспільного господарства. Санітарна очистка та захоронення твердих побутових відходів (далі- ТПВ), що утворилися в результаті життєдіяльності населення району, є однією з найгостріших проблем населених пунктів району. Сьогодні в районі діє 33 місць для збору твердих побутових відходів, загальною площею 29 га, які призначені для захоронення побутових відходів з територій населених пунктів сільських рад. Вони не паспортизовані, не на всі виготовлено документацію на землю згідно з чинним законодавством. Щорічно збирається і вивозиться в місця збору сміття близько 2 тис. тонн відходів. Через відсутність необхідних споруд та механізмів, технологія захоронення здійснюється з порушенням нормативних вимог, що призводить до забруднення навколишнього природного середовища. В населених пунктах району вивіз сміття здійснюється в основному власними силами виробників твердих побутових відходів по мірі їх накопичення і, як наслідок, утворюються несанкціоновані та неконтрольовані сміттєзвалища. Ефективне вирішення комплексу питань, пов’язаних з відходами, можливе лише за умови визначення головних напрямів та розв’язання головних завдань з реалізації районної програми поводження з твердими побутовими відходами, яка враховує сучасний стан економіки, перспективи її соціального розвитку.
3. Визначення мети програми
Метою Програми є поліпшення екологічної та санітарно-епідемічної ситуації, зменшення негативного впливу побутових відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини шляхом реформування сфери поводження з побутовими відходами, створення умов для надання високоякісних послуг з їх вивезення, що включають збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізацію, знешкодження та захоронення відходів із застосуванням сучасних методів і технологій.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсяги та джерела фінансування, строки та етапи виконання програми
Шляхи та засоби розв’язання проблеми поводження з твердими побутовими відходами ґрунтуються на чинній правовій базі та новітніх технологіях у цій сфері. Зокрема, необхідність впровадження роздільного збирання твердих побутових відходів передбачається положеннями статті 32 Закону України «Про відходи» . Враховуючи екологічні та економічні фактори, планується впровадити комплексну систему, яка базується на організації роздільного збирання твердих побутових відходів. Ця система включає такі етапи робіт: - організацію роздільного збирання відходів у місцях їх утворення та постачання на переробні підприємства; - створення пунктів збирання і заготівлі відходів як вторинної сировини; - збирання відходів і транспортування на сміттєпереробні підприємства; - вилучення на сортувальних лініях корисних компонентів твердих побутових відходів та утилізація їх залишку; - організацію збирання, перероблення та утилізації великогабаритних і будівельних відходів, використаної побутової техніки тощо. Програма передбачає бюджетне фінансування в основному організаційних заходів у сфері поводження з твердими побутовими відходами. Враховуючи прибутковість діяльності, пов’язаної із сортуванням, переробкою та захороненням цієї категорії відходів і продуктів їх розкладу, які знаходяться на існуючих сміттєзвалищах та утворюються внаслідок життєдіяльності населення, основна увага акцентуватиметься на залученні приватних інвестицій. Це, крім природоохоронного ефекту, забезпечуватиме зайнятість трудових ресурсів і надходження до бюджетів. Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок: - коштів обласного бюджету; - коштів районного бюджету ; - коштів бюджетів сіл; - інших джерел, в тому числі коштів суб’єктів господарювання, грантів міжнародних організацій, коштів міжнародних програм, благодійних внесків тощо. Конкретні обсяги фінансування Програми передбачаються під час підготовки проектів бюджетів на відповідний рік у межах видатків, передбачених Програмою. Орієнтовний обсяг фінансування Програми на 2018-2020 роки становить 700,0 тис. гривень, з яких за рахунок обласного бюджету – 15,0 тис. гривень; районного бюджету - 60,0 тис. гривень, бюджетів сіл - 280,0 тис. гривень, інших джерел - 345тис. гривень. Виконання заходів програми планується протягом 2018-2020 років
Ресурсне забезпечення програми поводження з твердими побутовими відходами в Чортківському районі на 2018-2020 роки
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми |
Обсяг фінансування Програми |
У тому числі за роками |
2018 |
2019 |
2020 |
Обсяг ресурсів, усього,
у тому числі: |
700,0 |
210,0 |
245,0 |
245,0 |
обласний бюджет |
15,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
районний бюджет |
60,0 |
20,0 |
20,0 |
20,0 |
бюджети сіл |
280,0 |
90,0 |
95,0 |
95,0 |
кошти інших джерел |
345,0 |
95,0 |
125,0 |
125,0 |
.
Залучаються кошти обласного, місцевих бюджетів та інші кошти, які не заборонені чинним законодавством.
5. Перелік завдань і заходів програми та результативні показники
Основними завданнями Програми є: - розробка схем санітарного очищення населених пунктів району; - розширення територій, які охоплені послугою збирання твердих побутових відходів; - вибір земельних ділянок для будівництва об’єктів поводження з твердими побутовими відходами та оформлення на них правовстановлюючих документів; - впровадження схем роздільного збирання твердих побутових відходів у населених пунктах району, а саме спорудження майданчиків, павільйонів для роздільного збирання та придбання контейнерів для роздільного збирання; - проведення семінарів, конференцій, вивчення досвіду щодо належного поводження з твердими побутовими відходами. Виконання Програми дасть можливість: - забезпечити реалізацію державної політики у сфері поводження з твердими побутовими відходами; - максимально охопити населення послугою збирання, вивезення та захоронення твердих побутових відходів; - припинити експлуатацію несанкціонованих сміттєзвалищ; - впровадити роздільне збирання відходів у всіх населених пунктах району; - збільшити використання вторинної сировини до 70-80% від загального обсягу твердих побутових відходів; - зменшити обсяги накопичення відходів на сміттєзвалищах району; - поліпшити санітарну, епідемічну та екологічну ситуацію в районі; - підвищити рівень екологічної свідомості населення, зокрема молоді та школярів. В результаті виконання заходів Програми у населених пунктах будуть наявні схеми санітарного очищення населених пунктів, частка населення, що охоплена послугою збирання, перевезення та захоронення побутових відходів зросте до 100 %.
Залучаються кошти обласного, місцевих бюджетів та інші кошти, які не заборонені чинним законодавством.
6. Напрями діяльності та заходи програми
поводження з твердими побутовими відходами в Чортківському районі на 2018-2020 роки
№ з/п |
Назва напряму діяльності |
Перелік заходів програми |
Строк вико-
нання заходу |
Виконавці |
Джерела фінансу-вання |
Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдання,
тис. гривень |
Орієнтовні обсяги фінансування (вартість),
тис. гривень, у тому числі за роками |
Очікуваний результат |
|
|
2018 |
2019 |
2020 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
1. Технічний розвиток сфери поводження з твердими побутовими відходами |
1) розробка схем санітарного очищення населених пунктіврайону
|
2018-2020
роки |
органи місцевого самоврядування |
державний бюджет |
- |
- |
- |
- |
виготовлення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів, у тому числі за роками:
у 2018 році – 10
у 2019 році – 11
у 2020 році – 12 |
|
обласний бюджет |
- |
- |
- |
- |
|
районні бюджети |
- |
- |
- |
- |
|
бюджети сіл |
40,0 |
10,0 |
15,0 |
15,0 |
|
інші джерела |
60,0 |
20,0 |
20,0 |
20,0 |
|
Всього |
100,0 |
30,0 |
35,0 |
35,0 |
|
2) виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, відведені під сміттєзвалища, та паспортів місць видалення відходів |
|
|
державний бюджет |
- |
- |
- |
- |
приведеннямісць видаленнявідходів до санітарних норм та їх паспортизації |
|
обласний бюджет |
- |
- |
- |
- |
|
районні бюджети |
- |
- |
- |
- |
бюджети сіл |
150,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
|
інші джерела |
120,0 |
20,0 |
50,0 |
50,0 |
|
Всього |
270,0 |
70,0 |
100,0 |
100,0 |
|
3) розширення територій, які охоплені послугою збирання твердих побутових відходів |
2018-2020
роки |
районна державнаадміністрація, органи місцевого самоврядування |
державний бюджет |
- |
- |
- |
- |
укладання договорів на збирання, вивезення, утилізацію та захоронення твердих побутових відходів (% від загальної кількості населення), у тому числі за роками:
у 2018 році – 70 %;
у 2019 році – 80 %;
у 2020 році – 100 % |
|
обласний бюджет |
- |
- |
- |
- |
|
районнийбюджет |
- |
- |
- |
- |
|
бюджети сіл |
- |
- |
- |
- |
|
інші джерела |
- |
- |
- |
- |
|
Всього |
- |
- |
- |
- |
|
2. Розширен-ня простору використан-ня твердих побутових відходів як вторинної сировини |
1) створення мережі пунктів для приймання вторинної сировини унаселених пунктах району |
2018-2020 роки |
органи місцевого самоврядування, комунальні та приватні підприємства |
державний бюджет |
- |
- |
- |
- |
спорудження мережі пунктів для приймання вторинної сировини, у тому числі за роками:
у 2018 році – 2 ;
у 2019 році – 2 ;
у 2020 році – 2
|
|
обласний бюджет |
- |
- |
- |
- |
|
районнийбюджет |
- |
- |
- |
- |
|
бюджети сіл |
- |
- |
- |
- |
|
інші джерела |
150,0 |
50 |
50,0 |
50,0 |
|
Всього |
150,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
|
2) впровадження роздільного збирання твердих побутових відходів у населених пунктахрайону: а) спорудження майданчиків,павільйонів для роздільного збирання; б) придбання контейнерів для роздільного збирання |
2018-2020 роки |
органи місцевого самоврядування, комунальні та приватні підприємства |
державний бюджет |
- |
- |
- |
- |
спорудження майданчиків, павільйонів, для роздільного збирання
у 2018 році – 11;
у 2019 році – 11;
у 2020 році –11
придбання контейнерів для роздільного збирання:
у2018році–11 контейнерів;
у 2019 році – 11
контейнерів;
у 2020 році – 11
контейнерів
|
|
обласний бюджет |
- |
- |
- |
- |
|
районнийбюджет |
60,0 |
20,0 |
20,0 |
20,0 |
|
бюджети сіл |
90,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
|
інші джерела |
150,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
|
Всього |
300,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
|
3. Освітньо-пропаган-дистські заходи у сфері поводження з твердими побутовими відходами |
1) виготовлення поліграфічної продукції, проведення семінарів, вивчення досвіду щодо належного поводження з твердими побутовими |
2018-2020 роки |
Відділ містобудування,архітектури та житлово-комунального господарства районноїдержавної адміністрації
|
державний бюджет |
- |
- |
- |
- |
проведення семінарів, у тому числі за роками:
у 2018 році – 2
семінари;
у 2019 році – 2
семінари;
у 2020 році – 2
семінари
видання поліграфічної продукції, у тому числі за роками:
у2018 році– понад 30 ;
у2019 році-понад 30одиниць;
у 2020 році -понад 30одиниць |
|
обласний бюджет |
15,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
|
районнийбюджет |
- |
- |
- |
- |
|
бюджети сіл |
- |
- |
- |
- |
|
інші джерела |
15,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
|
Всього |
30,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
|
Усього за Программою |
700,0 |
210,0 |
245,0 |
245,0 |
|
|
7. Координація та контроль за ходом виконання програми
Координація роботи з виконання завдань і заходів Програми здійснюватиметься відділом містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства районної державної адміністрації. Організаційне забезпечення реалізації Програми та контроль за ходом виконання покладається на відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства районної державної адміністрації. Виконавці Програми забезпечують реалізацію заходів Програми в повному обсязі та до 5 січня і 5 липня протягом 2019-2021 років надають інформацію про хід виконання Програми відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства районної державної адміністрації для узагальнення. Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства районної державної адміністрації узагальнює подану інформацію та здійснює аналіз виконання заходів Програми, про що інформує районну державної адміністрації до 15 січня та 15 липня протягом 2019-2021 років . Районна державна адміністрація подає інформацію про хід виконання програми районній раді до 10 лютого упродовж 2019-2021 років.
|
|