| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
укр рус eng | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Районна програма забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числаДодаток до рішення районної ради від 02 лютого 2016 року № 31
РАЙОННА ПРОГРАМА забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2016-2018 роки
1. Паспорт програми
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
Районну Програму забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2016-2018 роки (далі – Програма) розроблено на виконання Указу Президента України від 16 грудня 2011 року № 1163/2011 „Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні”, з метою реалізації державної політики щодо забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа. Законодавчим підґрунтям для розроблення Програми є Житловий кодекс Української РСР, Закони України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про місцеві державні адміністрації”, “Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”, “Про житловий фонд соціального призначення”, “Про охорону дитинства”; Указ Президента України “Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні”; постанов Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р. № 682 “Деякі питання реалізації Закону України “Про житловий фонд соціального призначення”, від 24 вересня 2008 р. № 866 “Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини”, від 19 березня 2008 р. № 219 “Про встановлення тимчасових мінімальних норм забезпечення соціальним житлом”. Питання захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема житлових та майнових прав, розвитку сімейних форм виховання, подолання дитячої безпритульності і бездоглядності, профілактики негативних явищ у дитячому середовищі визначено пріоритетними завданнями соціально-економічного розвитку району. В особових справах дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування наявні рішення виконавчих комітетів міської та сільських рад району про закріплення за дітьми житла та відповідальної особи за його збереження з числа близьких родичів. З метою ведення контролю за збереженням житла дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування опікунськими радами при виконавчих комітетах міської та сільських рад систематично здійснюються обстеження житла в якому проживають діти. В районі на обліку служби у справах дітей райдержадміністрації станом на 01.01.2016 року перебуває 63 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (відповідно, 18 дітей-сиріт та 45 дітей, позбавлених батьківського піклування), з них 37 перебувають під опікою або піклуванням. 31 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування виховуються у 11 прийомних сім'ях та в двох дитячих будинках сімейного типу, 9 перебувають на утриманні та вихованні в обласних дитячих (дошкільних, навчальних, медичних) установах усіх форм власності. Слід зазначити, що в районі проводиться відповідна робота щодо популяризації сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Протягом 2006-2015 років створено 2 дитячих будинки сімейного типу у с. Залісці та с. Сураж та 11 прийомних сімей (с. Матвіївці-2, с.Садки, с.Тилявка, с.Онишківці-2, с.Підгайці, с.Новостав, с.Вілія, с.Мізюринці, с.Дедеркали) в які на виховання та спільне проживання передано 31 дитину. Із загального числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування лише 1 дитина володіє житлом на правах власності. За 62 дітьми закріплено право користування житлом, але це житло опікунів, і фактично діти мають право користуватись ним лише до 18 років, або житло батьків, позбавлених батьківських прав, куди діти повернутись не зможуть. Все житло, що належить дітям, потребує проведення ремонту. Аналіз ситуації показує, що на переважну частину житла, яке є у власності чи користуванні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, не виготовлені правовстановлюючі документи. Наразі ці діти продовжують навчання і забезпечені місцями у гуртожитках навчальних закладів, але з часом вони повернуться і їх необхідно забезпечувати впорядкованим соціальним житлом. З державного, міського та районного бюджетів на вирішення житлових питань дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, кошти не виділялись. Програма передбачає також вжиття ряду інших заходів щодо дотримання житлових прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
3. Визначення мети програми
Основні положення Програми спрямовані на вирішення пріоритетних завдань державної політики у сфері забезпечення житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа. Виконання Програми сприятиме реалізації права дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на упорядкування житла, що належить їм на правах власності та на позачергове забезпечення упорядкованим соціальним житлом після завершення їх перебування у відповідних інтернатних установах, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях, завершення терміну піклування над такими дітьми, а також після завершення ними навчання у вищих навчальних закладах, строкової служби у Збройних Силах України.
4. Обгрунтування шляхів і засобів реалізації положень програми
Шляхи і засоби реалізації положень Програми: - ведення обліку нерухомого майна, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування; - вивчення технічного стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; - упорядкування житла, що знаходиться у власності, користуванні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; - вивчення потреб у забезпеченні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа упорядкованим соціальним житлом та ведення відповідного обліку; - забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, яким виповнилось 18 років та осіб з їх числа шляхом придбання, будівництва житла органами місцевого самоврядування; - вирішення питання про взяття дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у яких відсутнє житло на облік громадян, які мають право на отримання соціального житла; - формування службою у справах дітей райдержадміністрації, виконкомами міської та сільських рад житлового фонду соціального призначення для забезпечення потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа. Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету, можуть також залучатись кошти з інших джерел відповідно до чинного законодавства. Обсяг фінансування може уточнюватись щороку, виходячи з можливостей районного бюджету. Строк виконання Програми: 2016-2018 роки.
Ресурсне забезпечення програми Тис. гривень
5. Перелік завдань, заходів програми та результативні показники
Виконання Програми дасть можливість: - реалізувати право дітей на захист житлових та майнових прав, забезпечити збереження майна, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування; - активізувати роботу органів опіки та піклування щодо захисту житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечити 100% постановку на квартирний облік дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, відповідно до чинного законодавства; - сформувати персоніфікований реєстр житла та нерухомого майна, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування; - вивчити технічний стан житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та впорядкувати житло, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; - сприяти виготовленню правовстановлюючих документів на житло та майно, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають в інтернатних закладах; - надати соціальне житло для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
6. Напрями діяльності та заходи районної програми забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2016-2018 роки
7. Координація та контроль за ходом виконання програми Координацію з виконання Програми здійснює служба у справах дітей районної державної адміністрації. Контроль за станом дотримання житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, цільовим та ефективним використанням коштів здійснюють служба у справах дітей райдержадміністрації, виконкоми міської та сільських рад. Головним розпорядником коштів районного бюджету визначити службу у справах дітей районної державної адміністрації. Виконавці, зазначені у Програмі, щороку до 20 грудня, упродовж терміну її реалізації, інформують службу у справах дітей облдержадміністрації про хід реалізації заходів.
Керуючий справами виконавчого апарату районної ради Г.Д.БУЧОВСЬКА
Верещинський В.М.
|
Анонси подійАктуальна темаДорожня карта щодо надання щомісячної адресної допомоги переселенцям для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг |