Тернопільська обласна державна адміністрація
46021, м.Тернопіль, вул.М.Грушевського, 8
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Корисні посилання

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/prezident.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/uk.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/vu1.jpg

 

Опитування

 
На головну / Звернення громадян

Робота із зверненнями громадян-аналітичні довідки


Про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації упродовж першого півріччя 2021 року

У першому півріччі 2021 року органи виконавчої влади області працювали над вдосконаленням роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог Закону України ,,Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Упродовж першого півріччя 2021 року до обласної державної адміністрації надійшло 4630 звернень громадян, що на 14 % або 647 одиниць більше ніж за відповідний період минулого року. На особистому прийомі до керівництва облдержадміністрації було подано лише 1 колективне звернення від жителів Чортківського району. Найбільше за вказаний період облдержадміністрацією отримано звернень від жителів Тернопільського, Чортківського районів та міста Тернополя.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р № 976 ,,Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень” щодо оперативного реагування органами виконавчої влади на звернення, які надходять на урядову телефонну ,,гарячу лінію” та вирішення порушених у них питань, обласною державною адміністрацією було розглянуто значну кількість звернень та надано відповіді їх авторам.

Так, упродовж січня-червня 2021 року на урядову телефонну ,,гарячу лінію” надійшло 2470 дзвінків від жителів області, що в свою чергу на 21% або 505 одиниць більше ніж за відповідний період минулого року. Вагому частину вказаних звернень складають питання соціального захисту, призначення та виплати різних видів соціальних допомог, забезпечення безкоштовними медичними препаратами, допомога у госпіталізації хворих на CoviD, робота комунального господарства, транспорту і зв’язку та інші. Найчастіше на урядову телефонну ,,гарячу лінію” дзвонили жителі з Чортківського та Тернопільського районів.

У першому півріччі поточного року значно менше одержано колективних звернень 63 проти 99 показника відповідного періоду минулого року і питома вага яких становить 1,4 % від загальної кількості. В основному в колективних зверненнях громадяни порушували питання: ремонту доріг місцевого та державного значення; вирішення земельних спорів; щодо недопущення закриття навчальних закладів (ЗОШ); стосовно подальшого функціонування некомерційного підприємства ,,Тернопільський обласний лікарсько-фізкультурний диспансер” та інші.

Серед авторів 1651 звернень (35,6%) переважають найменш захищені категорії населення: ветерани праці, пенсіонери, учасники війни, члени багатодітних сімей, учасники бойових дій. Дану категорію громадян найбільше турбують питання надання грошової допомоги; призначення та виплата державних соціальних допомог; покращення житлових умов, врегулювання земельних відносин тощо.

Cлід зазначити, що за звітний період суттєво знизився показник надходження звернень до органів влади вищого рівня з 129 одиниць до 91, що на 30 % менше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше звернень від жителів області надійшло в Офіс Президента України 70 або 1,5 %.; в Кабінет Міністрів України 12 (0,3%). Найчастіше писали свої листи до високопосадовців жителі Тернопільського району та міста Тернополя.

З числа звернень, які надійшли на розгляд до облдержадміністрації упродовж звітного періоду, а це 748 звернень, скеровані за належністю для організації розгляду відповідно до вимог статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян” відповідним органам державної влади та органам місцевого самоврядування .

Слід зауважити, що упродовж півріччя отримано 69 повторних звернень від громадян області (проти 48 в І півріччі 2020). На порушені питання заявниками в цих зверненнях надавались обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства або повідомлення про необхідність вжиття додаткових дій зі сторони заявника для їх позитивного вирішення.

Як і завжди за тематикою, кількістю та гостротою звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації можна виділити наступні напрямки актуальної проблематики:

1. Питання соціального захисту.

Всього отримано 2902 звернення, що на 600 одиниць або 20% більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких звернень надійшло від жителів міста Тернополя. З числа цих звернень – 1443 прохань (32%) поданих до голови облдержадміністрації про надання одноразової грошової допомоги на лікування у зв’язку з скрутним матеріальним становищем.

2. Питання житлово-комунального господарства.

До обласної державної адміністрації надійшло 501 звернення з означеного питання, що на 60 одиниць більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких звернень надійшло від жителів Чортківського району та міста Тернополя.

3. Питання охорони здоров’я

Всього отримано 202 звернення громадян, що лише на 5 одиниць менше ніж за відповідний період минулого року (297). Найбільше зазначених звернень надійшло від жителів Тернопільського районів та міста Тернополя.

4. Питання транспорту та зв’язку.

За звітний період отримано 182 звернення, що на 64 одиниці більше ніж за відповідний період минулого року (118). Найбільше таких заяв надійшло від жителів Кременецького та Тернопільського районів.5. Питання сільського господарства, врегулювання земельних відносин.

Всього за звітний період отримано 85 звернень громадян, що на 33 одиниці менше ніж за І квартал 2020 року. Найбільше ці проблеми турбували жителів Тернопільського району.

Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення показує, що облдержадміністрацією вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області, реалізацію конституційних прав і свобод громадян. Належна увага зосереджувалась на підвищенні персональної відповідальності посадових осіб обласної державної адміністрації щодо розгляду письмових звернень громадян, звернень на урядову телефонну ,,гарячу лінію” та контакт-центру Міністерства охорони здоров’я України з метою неухильного забезпечення всебічного, своєчасного, об’єктивного розгляду звернень.

***********************

Довідка про стан розгляду звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації
у І кварталі 2021 року

У першому кварталі 2021 року органи виконавчої влади області працювали над вдосконаленням роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог Закону України ,,Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Упродовж І кварталу 2021 року до обласної державної адміністрації надійшло 3000 звернень громадян, що на 5,6 % або 168 одиниць більше ніж за відповідний період минулого року. На особистому прийомі до керівництва облдержадміністрації було подано 1 колективне звернення від жителів Чортківського району. Найбільше за вказаний період облдержадміністрацією отримано звернень від жителів Тернопільського, Чортківського районів та міста Тернополя.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р № 976 ,,Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень” щодо оперативного реагування органами виконавчої влади на звернення, які надходять на урядову телефонну ,,гарячу лінію” та вирішення порушених у них питань, обласною державною адміністрацією було розглянуто значну кількість звернень та надано відповіді їх авторам.

Так, упродовж І кварталу 2021 року на урядову телефонну ,,гарячу лінію” надійшло 1368 дзвінків від жителів області, що в свою чергу на 14% або 193 одиниці більше ніж за відповідний період минулого року. Вагому частину вказаних звернень складають питання соціального захисту, призначення та виплати різних видів соціальних допомог, забезпечення безкоштовними медичними препаратами, допомога у госпіталізації хворих на CoviD, робота комунального господарства, транспорту і зв’язку та інші. Найчастіше на урядову телефонну ,,гарячу лінію” дзвонили жителі з Чортківського та Тернопільського районів.

Упродовж звітного періоду дещо збільшилось кількість прохань громадян (1298 проти 1255 одиниць), які зверталися до голови облдержадміністрації стосовно надання одноразової грошової допомоги на лікування з фонду обласної комплексної програми соціальної підтримки малозахищених верств населення „Турбота”. Найбільше до облдержадміністрації з означеного питання зверталися жителі міста Тернополя.

У І кварталі поточного року одержано 28 колективних звернень, що на 58 одиниць більше від показника відповідного періоду минулого року і питома вага яких становить 0,9 % від загальної кількості.

Серед авторів 1315 звернень (44 %) переважають найменш захищені категорії населення: ветерани праці, пенсіонери, учасники війни, члени багатодітних сімей, учасники бойових дій. Дану категорію громадян найбільше турбують питання надання грошової допомоги; призначення та виплата державних соціальних допомог; покращення житлових умов, врегулювання земельних відносин тощо.

Cлід зазначити, що за звітний період суттєво знизився показник надходження звернень до органів влади вищого рівня з 78 одиниць до 47, що на 60 % менше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше звернень від жителів області надійшло в Офіс Президента України 33 або 1,1 %.; в Кабінет Міністрів України 7 ( 0,2 %). Найчастіше писали свої листи до високопосадовців жителі Тернопільського району та міста Тернополя.

З числа звернень, які надійшли на розгляд до облдержадміністрації упродовж звітного періоду, а це 363 звернення були скеровані за належністю для організації розгляду відповідно до вимог статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян” .органам державної влади та органам місцевого самоврядування .

Слід зауважити, що упродовж кварталу отримано 33 повторних звернень від громадян області (проти 25 в І кв. 2020). На порушені питання заявниками в цих зверненнях надавались обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства або повідомлення про необхідність вжиття додаткових дій для їх позитивного вирішення.

Як і завжди за тематикою, кількістю та гостротою звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації можна виділити наступні напрямки актуальної проблематики:1. Питання соціального захисту.

Всього отримано 2116 звернень, що на 327 одиниць або 18,3% більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких звернень надійшло від жителів міста Тернополя. З числа цих звернень – 1298 прохань (60%) поданих до голови облдержадміністрації про надання одноразової грошової допомоги на лікування у зв’язку з скрутним матеріальним становищем.2. Питання житлово-комунального господарства.

До обласної державної адміністрації надійшло 318 звернень з означеного питання, що на 24 одиниці більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких звернень надійшло від жителів Чортківського району та міста Тернополя.3. Питання охорони здоров’я

Всього отримано 138 звернень громадян, що на 23 одиниці менше ніж за відповідний період минулого року (161). Найбільше зазначених звернень надійшло від жителів Тернопільського районів та міста Тернополя.

4. Питання транспорту та зв’язку.

За звітний період отримано 134 звернення, що майже вдвічі більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких заяв надійшло від жителів Кременецького та Тернопільського районів.5. Питання сільського господарства, врегулювання земельних відносин.

Всього за звітний період отримано 85 звернень громадян, що на 33 одиниці менше ніж за І квартал 2020 року. Найбільше ці проблеми турбували жителів Тернопільського та Чортківського районів.

Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення показує, що облдержадміністрацією вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області, реалізацію конституційних прав і свобод громадян. Належна увага зосереджувалась на підвищенні персональної відповідальності посадових осіб обласної державної адміністрації щодо розгляду письмових звернень громадян, звернень на урядову телефонну ,,гарячу лінію” та контакт-центру Міністерства охорони здоров’я України з метою неухильного забезпечення всебічного, своєчасного, об’єктивного розгляду звернень.

---------------------------------------------------

Довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації за 2020 рік

Упродовж 2020 року до обласної державної адміністрації надійшло 6862 звернення, з них – 2600 поштою, 105 звернень подано на особистому прийомі в керівництва облдержадміністрації та 4091 звернення надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію” від жителів області. У порівнянні з минулим роком ці показники становили 7786, 180 та 4943 одиниць відповідно.

Електронною поштою на розгляд до облдержадміністрації за звітний період надійшло 95 звернень громадян.

Упродовж 2020 року питома вага колективних звернень від загальної кількості становить 2,3 % проти 2,0 % за аналогічний період минулого року, частка повторних звернень – 2,2 % Позитивно вирішено 1808 заяв, або 26,3 %, що на 6,3 % більше, ніж у 2019 році.

З числа звернень, розглянутих обласною державною адміністрацією, громадяни спрямували до:

Офісу Президента України – 194, або 2,8 %;

Кабінету Міністрів України – 49, або 0,11 %;

Верховної Ради України – 17, або 0,24 %;

інших органів державної влади, місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств (у тому числі Державної установи ,,Урядовий контактний центр”) – 4091 або 58%.

Основні проблеми, з якими громадяни області зверталися до органів влади вищого рівня та облдержадміністрації, стосувались тематики:

соціального захисту (надання матеріальної допомоги на лікування; нарахування субсидій на оплату житлово-комунальних послуг; призначення різних видів соціальних допомог) – 3455 звернень громадян, або 50,3 %;

житлово-комунального господарства (надання послуг постачання води, газу й електрики, стосовно правомірності оплати за транспортування газопостачання до домогосподарств, благоустрій прибудинкових територій) – 928 звернень, або 13,5 %;

аграрної політики та земельних відносин (виплата компенсації за здану сільськогосподарську продукцію, виплата майнових паїв, а також розроблення та затвердження проєктів землеустрою) – 399 звернень, або 5,8 %;

охорони здоров’я (проведення лікування хворих на коронавірусну інфекцію і забезпечення медикаментами, скарги на роботу сімейних лікарів, вирішення проблем із госпіталізації та надання якісних медичних послуг ) – 634 звернення, або 3,2 %;

транспорту і зв'язку (транспортне сполучення і пасажирські перевезення; надання послуг телефонного, поштового зв’язку й Інтернету) – 249 звернень, або 3,6 %.

У загальному обсязі звернень громадян до керівництва місцевої виконавчої влади й місцевого самоврядування переважають листи пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення надійшло 1940 звернень, що становить 28,2 % від загальної кількості. Головною причиною надходження таких звернень є соціальна незахищеність і важкий матеріальний стан. Переважно в них порушувались проблеми призначення субсидій, затримка у виплатах різних видів соціальних допомог та підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, питання забезпечення медикаментами за пільговими цінами, виділення коштів на проведення хірургічних операцій у закладах охорони здоров’я області, а також надання одноразової матеріальної допомоги. Звернення зазначених категорій громадян розглядались та перебували на постійному контролі в керівництва облдержадміністрації, вживались відповідні заходи щодо їх позитивного вирішення.

У 2020 році до органів державної влади надійшло 606 звернень від учасників війни та бойових дій, 147 від багатодітних родин і одиноких матерів. У цих зверненнях громадян найбільше порушувалися питання надання одноразової грошової допомоги на лікування, виплати державної соціальної допомоги на дітей, покращення житлових умов тощо.

У травні 2020 року надано грошову допомогу 28 207 інвалідам І-ІІІ групи, учасникам бойових дій, членам сімей загиблих під час Великої Вітчизняної війни на суму 28637 тис. гривень.

З метою вдосконалення існуючих механізмів державної підтримки багатодітних сімей у 2020 році за кошти державного й місцевих бюджетів та соціального страхування відправлено на оздоровлення 103 дитини з багатодітних і малозабезпечених сімей області.

Розпорядженнями голови обласної державної адміністрації від 22 травня 2020 року № 307/01.02-01, від 08 липня 2020 року № 399/01.02-01 і від 26 серпня 2020 року № 508/01.02-01 ,,Про внесення змін до розпорядження голови обласної держаної адміністрації від 13 лютого 2008 року № 103” затверджені графіки особистого, виїзних прийомів громадян, а також проведення телефонних ,,гарячих ліній”. За звітний період до керівництва облдержадміністрації на особистому прийомі громадян подано 105 звернень, на яких побувало 150 жителів області, з них на виїзних прийомах – 54 звернення.

Питання роботи із зверненнями громадян в обласній державній адміністрації заслуховувалось двічі на засіданні колегії облдержадміністрації:

,,Про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації у 2019 році” (розпорядження голови обласної державної адміністрації від 05 лютого 2020 року № 73/01.02-01);

,,Про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації упродовж 9 місяців 2020 року” (розпорядження голови облдержадміністрації від 02 листопада 2020 року № 617/01.02-01).

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації регулярно проводить семінари, навчання з відповідальними особами, які працюють зі зверненнями громадян.

У 2020 році проведено 2 семінари зі спеціалістами з організації роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністраціях та структурних підрозділах облдержадміністрації.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації щоквартально проводить аналіз надходжень заяв і скарг від жителів області як до керівництва облдержадміністрації, так і через органи влади вищого рівня.

Доповідні записки за підсумками роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації за І квартал, упродовж першого півріччя та 9 місяців 2020 року надіслані структурним підрозділам облдержадміністрації, районним державним адміністраціям, виконавчим комітетам міських рад міст обласного значення та територіальним органам центральних органів виконавчої влади для реагування і вжиття дієвих заходів. Аналіз підсумків роботи із зверненнями громадян постійно розміщується на вебсайті обласної державної адміністрації.

Упродовж 2020 року керівництвом обласної державної адміністрації проведено 50 прямих телефонних ліній. Такою можливістю, спілкування з керівництвом області скористалися 55 жителів краю. На поставлені питання від громадян під час ,,гарячих” телефонних ліній у разі потреби готувалися відповідні доручення та за результатами опрацювання їм надавалися письмові відповіді.

За звітний період голова обласної державної адміністрації Володимир Труш 6 разів брав участь у програмі ,,Аргументи”, 4 рази був гостем програми  ,,Важливо” в ефірі телеканалу ,,Тернопіль1”. Також був учасником програми ,,Межа правди” в ефірі програми ,,TV-4”, телепередач ,,Без цензури” та ,,Про важливе” на каналі ,,ІНТБ”, а також у програмах ,,Тема дня” і ,,Діалоги” в ефірі Тернопільської філії ПАТ НСТУ ,,Тернопільська регіональна дирекція”. Здебільшого телепрограми транслювалися у прямому ефірі, під час яких очільник краю відповідав на запитання громадян стосовно основних аспектів життєдіяльності області.

Володимир Труш активно брав участь і у програмах на радіо. Зокрема, 8 разів був гостем студії на ,,УХ-радіо”, а також брав участь в ефірах  ,,Радіо ROKS” (програми ,,Актуально”, ,,Позиція”, ,,В центрі уваги”).

Крім того, у соціальній мережі ,,Фейсбук” створено публічну сторінку Володимира Труша, куди жителі регіону регулярно надсилають запитання у приватні повідомлення, і одразу отримують відповіді. За звітний період проведено понад 30 прямих ефірів за участю очільника краю на актуальні теми.

Враховуючи те, що рівень роботи із зверненнями громадян є важливим чинником довіри громадян до органів виконавчої влади, мешканцям області надаються необхідні консультації при оформленні заяв, проводиться роз’яснювальна робота.

-------------------------------------------------

Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації упродовж 9 місяців 2020 року

Упродовж 9 місяців 2020 року до обласної державної адміністрації надійшло 5325 звернень громадян. З них 2077 листів надійшли поштою, 105 звернень подано на особистому прийомі, 2886 - від жителів області надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію” й електронною поштою надіслано 69 звернень.

З числа звернень, розглянутих обласною державною адміністрацією, громадяни спрямували до: Офісу Президента України - 143 (2,7 %); Кабінету Міністрів України –41 (0,8 %); Верховної Ради України -13 ( 0,3%); інших органів державної влади, місцевого самоврядування, установ (у тому числі Державної установи ,,Урядовий контактний центр”) - 2886 (54%). До високопосадовців країни переважно надсилали листи жителі Гусятинського, Збаразького, Теребовлянського районів та міста Тернополя.

Привертає увагу той факт, що на 24% зменшився показник повторних звернень, за звітний період отримано 103 одиниці, з них 58 надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію”.

У загальному масиві звернень тематична структура переважно представлена наступними проблемами:

- соціального захисту населення (нарахування субсидій за оплату житлово-комунальних послуг; призначення різних видів соціальних допомог) - 2821 звернення, що на 8,5% менше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше надійшло таких листів від жителів Борщівського, Гусятинського, Заліщицького, Підволочиського районів та міста Тернопіль.

- житлово-комунального господарства - 654 звернення, що на 17 % менше. Споживачі продовжували висловлювати незгоду з підвищенням тарифів та великими рахунками до сплати за житлово-комунальні послуги, просили перевірити коректність сум нарахованої плати та заборгованості, а також наполягали на проведенні перерахунку; перебої у поданні електропостачання; обслуговування та ремонт об’єктів загального користування; благоустрій прибудинкових територій. Такі скарги переважно надходили від мешканців Борщівського, Кременецького, Теребовлянського районів та міста Тернополя.

- охорона здоров’я (забезпечення тяжкохворих медичними препаратами на пільгових умовах; наявні проблеми з проведенням тестування на зараження коронавірусом SARS-CoV-2, надання медичної допомоги пацієнтам хворих на коронавірус; робота медичних закладів області в період пандемії -436 звернень. Цей показник за звітний період збільшився на 22 % в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року. Найбільш стурбовані цими проблемами були мешканці міста Тернопіль.

- аграрна політика і земельні відносини - 302 звернення, що на 21 % менше з аналогічним періодом минулого року. Болючими ці питання були для жителів Гусятинського району.

- транспорт і зв'язок (незмінною залишається проблематика транспортного сполучення та пасажирських перевезень; надання якісних послуг телефонного, поштового зв’язку й Інтернету) - 197 звернень, що на 14 % менше в порівнянні з відповідним періодом минулого року. Злободенними ці питання були для жителів Гусятинського району та міста Тернопіль.

У загальному обсязі листів громадян, їх звернень під час усних прийомів до керівництва місцевої виконавчої влади переважають листи пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення надійшло 1591 звернення, що становить 30% від загальної кількості.

Невідкладного реагуання керівництва облдержадміністрації потребували колективні звернення громадян 138 одиниць (85 за період минулого року). В них заявники повідомляли найгостріші та найболючіші свої проблеми.

Крім того у поточному році до облдержадміністрації надходили звернення громадян - 920 одиниць (17 %), які відповідно до вимог частини 3 статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян” скеровувались за належністю до відповідних органів влади та місцевого самоврядування для розгляду в межах наданих повноважень.

На виконання вимог Указу Президента України від 07.02. 2008 № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації затверджені графіки особистого прийому громадян та роботи телефонної ,,гарячої лінії”. І за звітний період належна увага мешканцям області під час проведення особистих прийомів приділялась з боку керівництва управління охорони здоров’я -77 звернень (114 звернень за 9 місяців 2019 року), служби у справах дітей 41 звернення (проти 33).

Однак, з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом COVID-19 та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особисті прийоми громадян, на час карантину були обмежені й упродовж березня-вересня поточного року робота з цього напрямку послабилися. З початку року керівництвом облдержадміністрації проведено 41 пряму телефонну лінію. Такою можливістю безпосередньо поспілкуватися із керівництвом області скористались 95 жителів краю.

Крім того, проведений моніторинг за результатами розгляду звернень громадян свідчить, що найвищий показник позитивно вирішених питань переважає у: департаменті соціального захисту населення облдержадміністрації (75%); управлінні екології та природних ресурсів облдержадміністрації (60%); управлінні фізичної культури та спорту облдержадміністрації (100%).

Разом з тим, розподіл звернень громадян між районними державними адміністраціями засвідчує, що найбільше звернень за звітний період надійшла до керівництва таких районів: Заліщицького -370 одиниць проти 508 за відповідний період минулого року; Гусятинського -316 проти 403; Збаразького - 300 проти 489 та Борщівського - 241 листа (289). Спостерігається незначне збільшення в Бучацькій райдержадміністрації з 86 одиниць до 99. Загалом за звітний період суттєво знизилась сумарна кількість звернень, які надійшли на розгляд до керівництва районів з 5234 одиниць до 3261 або на 38 %.

На виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 керівниками райдержадміністрацій, згідно затверджених графіків особистого прийому громадян, за звітний період найбільше розглянули звернення на місцях керівництво Зборівської, Козівської та Підволочиської райдержадміністрацій по 113, 71 та 73 звернень відповідно. Найменше спілкувались із громадянами в Бережанській, Кременецькій та Підгаєцькій райдержадміністраціях по 16, 8 та 15 звернень відповідно і жодного разу не провели прийоми громадян керівництво Тернопільської райдержадміністрації.

Отже, за результатами проведеного аналізу стану розгляду звернень громадян структурними підрозділами облдержадміністрації, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування встановлено, що в цілому робота з опрацювання звернень і вирішення порушених у них питань відповідає вимогам чинного законодавства.

-------------------------------------------------------------

Про розгляд звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації у першому півріччі 2020 року

Упродовж першого півріччя 2020 року до обласної державної адміністрації надійшло 3983 звернення громадян. Із них 1800 письмових, 51 на особистому прийомі в керівництва обласної державної адміністрації та 1965 звернень надійшло на урядову ,,гарячу лінію”. За відповідний період минулого року до облдержадміністрації було подано 4133 звернення, що 150 одиниць або на 4% менше.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 р. № 589-р ,,Про схвалення Концепції створення Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади” забезпечено оперативне реагування на 1965 звернень громадян, які надійшли на телефонну ,,гарячу лінію” Урядового контактного центру, що на 437 звернень або 19% менше ніж за січень-червень 2019 року. Переважна більшість заяв, скарг та пропозицій надійшла від мешканців міста Тернополя, Борщівського і Гусятинського районів.

З числа звернень громадян, які дзвонили до Державної установи ,,Урядовий контактний центр” можна виділити наступні напрямки: питання соціального захисту – 803 звернення. Найбільше турбували проблеми з цього напрямку жителів Борщівського, Гусятинського районів та міста Тернополя; питання комунального господарства – 252 звернення. Найбільше таких дзвінків надійшло від жителів міста Тернополя; питання охорони здоров’я – 252 звернення. Найбільше зверталися теж мешканці міста Тернополя.

Спостерігається тенденція до зменшення числа звернень, що надходять від жителів Тернопільської області через органи влади вищого рівня - 132 одиниці упродовж цього року проти 147 за аналогічний період минулого року. В основному до високопосадовців писали жителі Борщівського району та з міста Тернополя.

З числа звернень, розглянутих обласною державною адміністрацією, громадяни спрямували до: Президента України – 100 (2%); Кабінету Міністрів України – 29 (0,7%); інших органів державної влади, місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств, державної установи ,,Урядовий контактний центр” – 2002 (49%).

Загалом упродовж першого півріччя цього року збільшився на 35 одиниць показник колективних звернень – з 64 до 99, а також спостерігається тенденція до зменшення показника повторних звернень – з 55 до 48. В основному у повторних зверненнях громадяни порушували питання, на які вже надано обґрунтовані відповіді, оскільки їх необхідно вирішувати в суді. Проте, найбільше повторних звернень надійшло від жителів міста Тернополя.

Основні проблеми, з якими громадяни зверталися до органів виконавчої влади та до обласної державної адміністрації, стосувались питань соціального захисту населення – 2302 звернення (43%), де значна частина заявників висловлювала невдоволення недостатнім розміром субсидії, відмовою у її наданні, виплати монетизованої субсидії та інших.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації систематично аналізує проблематику та здійснює моніторинг розгляду звернень громадян, що надходять до обласної державної адміністрації.

За тематикою надходження звернень громадян можна виділити насамперед такі напрямки:

1. Питання соціального захисту - 2302 звернення або 57% від загальної кількості зареєстрованих звернень. Значна частина заявників висловлювала невдоволення недостатнім розміром субсидії та відмовою у її наданні. В тому числі, прохань про надання одноразової матеріальної допомоги на лікування надійшло 1417 або 35% від загальної кількості. Найактивніше з даного приводу звертались мешканці Борщівського, Гусятинського, Заліщицького, Підволочиського, Тернопільського районів та міста Тернополя.

2.Питання аграрної політики і земельних відносин. Всього надійшло 204 звернення або 5% від загальної кількості. Насамперед вони надходили від жителів Гусятинського, Теребовлянського районів міста Тернополя.

3. Питання транспорту і зв’язку. Всього надійшло 118 звернень або 3 % від загальної кількості. У численних своїх зверненнях автори порушували проблеми транспортного обслуговування, врегулювання дорожнього руху та автобусних рейсів. Також надходили неодноразові скарги на постачальників послуг Інтернету та неякісної роботи стаціонарних телефонів. З цієї проблематики найбільше звертались жителі міста Тернополя.

4. Питання комунального господарства. Всього надійшло 440 звернень або 11% від загальної кількості заяв. У численних зверненнях відображено виняткову гостроту проблем, пов’язаних з функціонуванням комунального господарства. Найбільше ця проблема турбувала мешканців Борщівського, Теребовлянського районів та міста Тернополя.

5. Питання охорони здоров’я. Всього за звітний період надійшло 297 звернень або 7,5% від загальної кількості звернень. Пріоритетними продовжують залишатися питання забезпечення ліками та виробами медичного призначення; надання допомоги у лікуванні. Найбільше ці питання порушували жителі міста Тернополя.

У загальному обсязі листів громадян, їх звернень під час усних прийомів до керівників облдержадміністрації переважають здебільшого листи пенсіонерів, інвалідів, одиноких і багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення за звітний період надійшло 1332 звернення, що становить 33,5% від загальної кількості.

За звітний період головою облдержадміністрації надано одноразову матеріальну допомогу малозабезпеченим категоріям населення (1029 осіб) та учасникам бойових дій (388 осіб) на загальну суму 387 000 та 396 000 гривень відповідно. Крім того, виділено одноразову грошову допомогу родинам загиблих учасників антитерористичної операції на сході України – по 1500 гривень.

У першому півріччі 2020 року до органів влади надійшло 63 звернення від багатодітних родин та жінок, яким присвоєно почесне звання ,,Мати-героїня”.

За результатами проведеного аналізу стану розгляду звернень громадян структурними підрозділами облдержадміністрації, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування встановлено, що в цілому робота з опрацювання звернень і вирішення порушених у них питань відповідає вимогам чинного законодавства.

*******************

Про розгляд звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації у І кварталі 2020 року

У першому кварталі 2020 року органи виконавчої влади області працювали над вдосконаленням роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог Закону України ,,Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення свідчить, що облдержадміністрацією вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області, реалізацію конституційних прав і свобод громадян. Належна увага зосереджувалась на підвищенні персональної відповідальності посадових осіб обласної державної адміністрації щодо розгляду письмових звернень громадян, прохань на особистих прийомах керівництва області та звернень на Урядову телефонну ,,гарячу лінію” з метою неухильного забезпечення всебічного, своєчасного, об’єктивного розгляду звернень.

Здійснено відповідні заходи щодо підвищення ефективності роботи з реалізації громадянами конституційного права на звернення, оперативного і в повному об’ємі розгляду проблем, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Ці питання розглянуті на засіданнях колегій райдержадміністрацій та структурних підрозділах облдержадміністрації. За підсумками розгляду видано відповідні розпорядження та доручення керівництва.

Упродовж І кварталу 2020 року до обласної державної адміністрації всього надійшло 2832 звернення громадян, що на 8,3 % або 237 одиниць більше ніж за відповідний період минулого року. На особистому прийомі до керівництва облдержадміністрації було подано 51 звернення від жителів області. Найбільше за вказаний період отримано звернень від жителів Борщівського, Гусятинського, Збаразького районів та міста Тернополя.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 р № 898 ,,Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи ,.Урядовий контактний центр” та з метою оперативного реагування та всебічного вирішення питань, порушених громадянами на урядовій телефонній ,,гарячій лінії” проведено низку організаційних заходів щодо їх своєчасного вирішення.

Упродовж І кварталу 2020 року на урядову телефонну ,,гарячу лінію” надійшло 1175 звернень від жителів області, що на 7% або 88 одиниць менше ніж за відповідний період минулого року. Вагому частину цих звернень складають питання: соціального захисту, виплата монетизації субсидій за житлово-комунальні послуги, призначення різних видів соціальних допомог, забезпечення безкоштовними медичними препаратами, а також питання роботи комунального господарства, транспорту і зв’язку та інші. Найчастіше на урядову телефонну ,,гарячу лінію” з означених питань дзвонили жителі Борщівського, Гусятинського, Теребовлянського районів та міста Тернополя.

Упродовж звітного періоду збільшилась кількість заяв громадян області (1255 одиниць проти 991), із заявами до голови облдержадміністрації про надання одноразової грошової допомоги на лікування з фонду обласної комплексної програми соціальної підтримки малозахищених верств населення „Турбота”.

Невідкладного реагування потребували також колективні звернення громадян, які надійшли до обласної державної адміністрації і в яких заявники повідомляли найгостріші свої проблеми.

У І кварталі поточного року одержано 80 таких колективних звернень, що на 40 одиниць більше від показника за відповідний період минулого року і питома вага яких становить 2,8 % від загальної кількості. В основному в колективних зверненнях громадяни порушували питання: ремонту доріг місцевого значення; вирішення земельних спорів; проблеми в галузі охорони здоров’я; виплати заробітної плати; формування об’єднаних територіальних громад та інші.

Серед авторів звернень – найменш захищені категорії населення: ветерани праці, пенсіонери, учасники війни, члени багатодітних сімей, учасники антитерористичної операції на сході України – 976 звернень або 34 %. Дану категорію громадян найбільше турбували питання забезпечення медикаментами, надання грошової допомоги, оплата житлово-комунальних послуг, покращення житлових умов, врегулювання земельних відносин тощо.

Щодо динаміки надходження повторних звернень, то за підсумками І кварталу 2020 року показник залишається незмінний – 24 одиниці (у І кварталі 2019 року – 23). Найбільше повторних звернень надійшло від жителів Гусятинського району.

Слід зазначити, що за звітний період до органів влади вищого рівня надійшло 78 листів та скарг, що на 13 одиниць менше ніж за відповідний період минулого року і становить 2,7 % від загальної кількості. Найбільше звернень від жителів області надійшло в Кабінет Міністрів України – 22 або 0,7 %; Офіс Президента України – 53 або 1,8 %. Найчастіше звертались до високопосадовців країни жителі міста Тернополя.

Слід також відзначити, що за звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 1143 звернення від жителів міста Тернополя, що в свою чергу становить 40,3 % від загальної кількості отриманих звернень (за І квартал 2019 року - 40,2 %).

Структурними підрозділами облдержадміністрації, районними державними адміністраціями, територіальними органами центральних органів виконавчої влади в роботі із зверненнями громадян дотримуються встановлених вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 ,, Деякі питання Єдиної системи оприлюднення звернень”.

За тематикою, кількістю та гостротою звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації можна виділити наступні напрямки проблематики:

1. Питання соціального захисту.

Всього отримано 1789 звернень, що на 111 одиниці менше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких звернень надійшло від жителів Гусятинського району та міста Тернополя.

2. Питання сільського господарства, врегулювання земельних відносин.

Надійшло 118 звернень, що на 22 одиниці більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше звернень з цих питань надійшло від жителів Гусятинського, Зборівського, Теребовлянського районів та міста Тернополя.

3. Питання транспорту та зв’язку .

Всього отримано 75 звернень, що практично відповідає показнику за відповідний період минулого року (71). Найбільше зазначених звернень надійшло від жителів міста Тернополя.

4. Питання охорони здоров’я

Отримано 161 звернення, що на 84 одиниці більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких заяв про забезпечення медикаментами за пільговими цінами, виділення коштів на проведення хірургічних операцій в закладах охорони здоров’я, надійшло від жителів Бучацького району та міста Тернополя.

5. Питання житлово-комунального господарства.

Всього за звітний період отримано 294 звернення громадян, що на 87 одиниць більше ніж за І квартал 2019 року. Найбільше ці проблеми турбували жителів Борщівського району та міста Тернополя.

За результатами проведеного аналізу стану розгляду звернень громадян структурними підрозділами облдержадміністрації, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування встановлено, що в цілому робота з опрацювання звернень і вирішення порушених у них питань відповідає вимогам чинного законодавства.

-------------------------------------------------------------

Про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації у 2019 році

Відповідно до вимог Закону України ,,Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” обласна державна адміністрація, її структурні підрозділи, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування спрямовували свою роботу на якісний і своєчасний розгляд звернень громадян, здійснювали системні заходи щодо виконання зазначених вимог.

За звітний період до органів виконавчої влади всіх рівнів та органів місцевого самоврядування області надійшло 159797 звернень громадян, що на 4% більше ніж за 2018 рік. У тому числі 90087 листів надійшли поштою та 68791 звернення подані на особистих прийомах.

Позитивно вирішено 119870 звернення, або 75 %. Зокрема на розгляд до районних державних адміністрацій поступило 7154 звернення, що на 17,7 % менше ніж за попередній рік (додаток 1).

Упродовж 2019 року до обласної державної адміністрації надійшло 7786 звернень, з них 2663 листи поштою, 180 звернень подано на особистому прийомі в керівництва облдержадміністрації та 4943 звернення від жителів області надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. В порівнянні з 2018 роком ці показники становили 2785,178 та 4649 одиниць відповідно.

Електронною поштою на розгляд до облдержадміністрації за звітний період надійшло 36 звернень громадян.

Упродовж 2019 року питома вага колективних звернень від загальної кількості становить 2 % проти 1,9 % за аналогічний період минулого року, частка повторних звернень залишається незмінною – 3 %.

Із загального числа звернень громадян, що надійшли у 2019 році до облдержадміністрації, позитивно вирішено 1609 листів (21 %), що на 3 % менше, ніж у 2018 році. Відмовлено у задоволенні 34 звернень.

Найбільша частка від загальної кількості зареєстрованих звернень надійшла від мешканців Борщівського, Гусятинського, Заліщицького, Кременецького, Теребовлянського районів та міста Тернополя.

Проаналізувавши динаміку надходження звернень у 2019 році до районних державних адміністрацій, можна зазначити, що найбільше отримали звернень від своїх жителів в Бучацькому, Збаразькому та Гусятинському районах, найменше – в Лановецькому та Підгаєцькому районах.

З числа звернень, розглянутих обласною державною адміністрацією, жителі області спрямували до: Офісу Президента України – 295, або 4 %; Кабінету Міністрів України – 73, або 0,9 %; Верховної Ради України – 29, або 0,4 %; інших органів державної влади, місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств (у тому числі Державної установи ,,Урядовий контактний центр”) 4943 або 63,5 %. Найбільше до високопосадовців минулого року зверталися лише жителі міста Тернополя.

У загальному обсязі звернень громадян до керівництва місцевої виконавчої влади й місцевого самоврядування переважають листи соціально вразливих верств населення. Від цієї категорії надійшло 1973 звернення (25 %) від загальної кількості. Головною причиною надходження таких звернень є соціальна незахищеність та важкий матеріальний стан. Вищевказані звернення громадян розглядались та перебували на постійному контролі в керівництва облдержадміністрації, вживались заходи щодо їх позитивного вирішення.

Крім того позитивно вирішено 1238 заяв громадян (16%), які адресувались голові облдержадміністрації про надання матеріальної допомоги на лікування, на підставі висновків медичних закладів України та актів обстеження матеріально-побутових умов проживання.

Значна частина заявників, а це 4943 осіб (2018 рік - 4537 осіб), які телефонували на урядову телефонну ,,гарячу лінію” порушували питання соціального захисту 2423 звернення ( 2018 рік – 2367 дзвінків) висловлювали невдоволення недостатнім розміром субсидії або відмовою у її наданні, монетизації залишків невикористаних коштів субсидії, вчасного отримання різних видів соціальних виплат тощо.

Спостерігається і зростання кількості звернень у сфері роботи комунального господарства за звітний період - 999 одиниць проти 736 звернень за 2018 рік.

З-поміж звернень, які потребували невідкладного реагування були спричинені проблемами у сфері охорони здоров’я, переважно забезпечення хворих на цукровий діабет медичними препаратами на пільгових умовах (40 дзвінків). Загалом з питань галузі охорони здоров’я надійшло 414 звернень проти 391 за 2018 рік.

Незважаючи на зменшення надходження скарг від жителів області стосовно питань роботи транспорту та зв’язку - 252 звернення проти 385 звернень за 2018 рік, вони залишилися найпоширенішими у звітному періоді.

Найбільш актуальними та болючішими всі ці проблеми були для жителів Борщівського, Гусятинського, Заліщицького, Кременецького районів та міста Тернополя.

Слід наголосити, що за вказаний період значно зросла кількість звернень до облдержадміністрації на 113 одиниць (30%) від жителів Кременецького району, а від жителів Тернопільського району навпаки відбулось на 23% зменшення. Важливою темою для мешканців цих районів були питання призначення та виплати субсидій на житлово-комунальні послуги, роботи житлово-комунального господарства та інші питання.

У 2019 році залишається незмінним показник надходження повторних звернень – 235 одиниць (2018 рік -231), з них 186 надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію”.

Однак, більшість повторних звернень жителів області, що надійшли з Державної установи ,,Урядовий контактний центр” стосувались питань, що не входять до компетенції облдержадміністрації. Такі звернення відповідно до вимог статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян” скеровувались за належністю до органів влади до повноважень яких вони відносяться.

За результатами проведеного аналізу, слід зазначити, що найменше повторних звернень надійшло від жителів Бережанського, Підгаєцького та Шумського районів і найбільше з Борщівського, Лановецького, Теребовлянського, Чортківського районів та міста Тернополя.

Крім того, на засіданнях постійно діючої комісії з розгляду звернень громадян в облдержадміністрації було прийнято рішення відповідно до вимог статті 8 Закону України ,,Про звернення громадян” про припинення листування щодо окремих звернень громадян.

У тематичній структурі звернень громадян, які надійшли на розгляд до обласної державної адміністрації у 2019 році продовжують домінувати питання: (додаток 2)

- соціального захисту населення (надання матеріальної допомоги на лікування; нарахування субсидій на оплату житлово-комунальних послуг; призначення різних видів соціальних допомог) 3955 звернень громадян, 51 % (за 2018 рік – 4069). Найбільше з цього питання надійшло звернень від жителів Борщівського, Гусятинського, Підволочиського, Тернопільського районів та міста Тернопіль;

- житлово-комунального господарства (надання послуг постачання води, газу й електрики, благоустрій прибудинкових територій) – 1199 звернень, або 15,4% (за 2018 рік – 892). Наболілими ці питання були для жителів Борщівського, Заліщицького районів та міста Тернопіль;

- аграрної політики і земельних відносин (виплата компенсації за здану сільськогосподарську продукцію, виплата майнових паїв, а також розроблення та затвердження проєктів землеустрою) – 572 звернення (7,4 %). Такі звернення надходили найбільше від жителів міста Тернопіль;

- охорони здоров’я (проведення лікування і забезпечення медикаментами, робота окремих медичних закладів області, виплата заборгованості по заробітній платі ) – 491 звернення (6,3 % ) і (за 2018 рік – 505). Актуальними ці проблеми були теж для жителів міста Тернопіль.

- транспорту і зв'язку (транспортне сполучення і пасажирські перевезення; надання послуг телефонного, поштового зв’язку й Інтернету) – 309 звернень або 4 % (за 2018 рік – 462). Насамперед турбувало це мешканців міста Тернопіль.

Як і раніше, невідкладного реагування керівництва облдержадміністрації потребували колективні звернення громадян -142 одиниці (149 за 2018 рік), в яких заявники повідомляли найгостріші і найболючіші свої проблеми.

На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 12 листопада 2019 року № 718-од ,,Про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації упродовж 9 місяців 2019 року” керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації та райдержадміністрацій вживались заходи щодо покращення роботи з організації розгляду звернень громадян, здійснювався постійний моніторинг їх надходжень, посилено контроль за дотриманням вимог чинного законодавства, відбувався комісійний розгляд проблемних звернень, а також здійснено оприлюднення інформації на відповідних веб-сайтах.

-------------------------------------------------------------------

Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації упродовж 9 місяців 2019 року

Аналіз роботи з розгляду письмових звернень, особистого прийому громадян свідчить, що облдержадміністрація, її структурні підрозділи, районні державні адміністрації та органи місцевого самоврядування забезпечували реалізацію конституційного права громадян на звернення.

Упродовж 9 місяців 2019 року до обласної державної адміністрації надійшло 5644 звернення, що на 234 одиниці або 4% більше ніж за відповідний період минулого року. З них 2028 листів надійшли поштою, 116 звернень подано на особистому прийомі в керівництва облдержадміністрації та 3500 звернень від жителів області надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. Електронною поштою на адресу облдержадміністрації надійшло 21звернення. Найбільше звернень надійшло від мешканців Борщівського, Гусятинського, Заліщицького, Кременецького, Теребовлянського, Тернопільського районів та міста Тернополя.

Позитивно вирішено 1447 звернень громадян ( 25%), що на 6 % менше, ніж за аналогічний період 2018 року.

З числа звернень, розглянутих обласною державною адміністрацією, громадяни спрямували до: Офісу Президента України – 187 або 4 %; Кабінету Міністрів України –54 або 0,9 %; Верховної Ради України –16 або 0,3%; інших органів державної влади, місцевого самоврядування, установ (у тому числі Державної установи ,,Урядовий контактний центр”) – 3500 або 62 %. Найбільше до високопосадовців країни зверталися жителі Бучацького, Заліщицького, Теребовлянського районів та міста Тернополя.

Зокрема, значна частина заявників, які телефонували на урядову телефонну ,,гарячу лінію” порушували питання:

1.Соціального захисту населення -1758 звернень, в яких люди висловлювали невдоволення недостатнім розміром субсидії та відмовою у її наданні, монетизації залишків невикористаних коштів субсидії, вчасного отримання різних видів соціальних виплат тощо;

2. Комплекс питань комунального господарства - 666 звернень стосувались тарифної політики та завищення сум до сплати за спожиті комунальні послуги, надання неякісних послуг електропостачання та інші;

3. У галузі охорони здоров’я – 229 звернень, авторів яких непокоїли питання забезпечення медичними препаратами за пільговими рецептами, роботи станції швидкої допомоги, скарги на дії медичного персоналу закладів охорони здоров’я;

4. У зверненнях щодо аграрної політики і земельних відносин - 199 одиниць, найбільшою проблемою залишається виплати: коштів за здану сільсько- господарську продукцію; дотацій за утримання ВРХ, а також проведення розрахунку орендної плати за земельну частку (пай).

5. У сфері транспорту та зв’язку - 181 звернення, пріоритетними залишаються питання відновлення транспортного сполучення між населеними пунктами області, облаштування автобусних зупинок, відсутності в окремих випадках стаціонарного телефонного зв’язку тощо;

Слід зазначити, що за звітний період до облдержадміністрації збільшилась кількість надходження звернень від жителів Заліщицького, Кременецького та Чортківського районів на 56, 86 та 71 одиниць відповідно, водночас звернень від жителів міста Тернополя зменшилось на 25 одиниць.

У цілому тематична структура всіх звернень громадян переважно представлена питаннями:

- соціального захисту населення (нарахування субсидій за оплату житлово-комунальних послуг; призначення різних видів соціальних допомог) – 3081 звернення громадян, що на 10% більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше з цього питання надійшло листів від жителів Борщівського, Гусятинського, Підволочиського, Теребовлянського Тернопільського районів та міста Тернопіль.

- житлово-комунального господарства (надання послуг постачання води, газу та електрики; обслуговування та ремонт об’єктів загального користування; благоустрій прибудинкових територій тощо) - 782 звернення, що на 20% більше в порівнянні за 9 місяців 2018 року. Найчастіше порушували цю проблему у своїх листах мешканці Борщівського, Заліщицького, Кременецького районів та міста Тернопіль. Неодноразово громадяни Заліщицького та Кременецького районів нарікали на перебої в електропостачанні житлових будинків.

- аграрна політика і земельні відносини (виплати компенсацій за здану сільськогосподарську продукцію; виплати за майнові паї, а також розроблення та затвердження проектів землеустрою) - 385 звернень, що на 5% менше з аналогічним періодом минулого року. Актуальними ці питання були для жителів Борщівського, Бучацького, Кременецького, Теребовлянського районів та міста Тернопіль.

- охорона здоров’я (забезпечення тяжкохворих медичними препаратами на пільгових умовах; роботи медичних закладів області) – 342 звернення. Цей показник залишився незмінним з аналогічним періодом 2018 року. Насамперед ці питання турбували мешканців Гусятинського, Заліщицького, Збаразького, Кременецького районів та міста Тернопіль.

- транспорт і зв'язок (транспортне сполучення і пасажирські перевезення; надання якісних послуг телефонного, поштового зв’язку та Інтернету) - 227 звернень, на 40% зменшилось в порівнянні з відповідним періодом минулого року. Наболілими ці питання були для жителів Гусятинського району та міста Тернопіль.

У загальному обсязі листів громадян, їх звернень під час усних прийомів до керівництва місцевої виконавчої влади переважають листи пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення надійшло 1500 звернень, що становить 27 % від загальної кількості. Вищевказані звернення перебували на постійному контролі в керівництва облдержадміністрації та вживались відповідні заходи щодо їх позитивного вирішення.

Незважаючи на тенденцію до зменшення на 26% невідкладного реагування керівництва облдержадміністрації потребували колективні звернення громадян (85), в яких заявники повідомляли найгостріші та найболючіші свої проблеми. Найбільше таких звернень написали жителі Бучацького району та міста Тернопіль. На всі питання та проблеми порушені у вищезазначених зверненнях, вживались заходи щодо їх позитивного вирішення або надавались обґрунтовані роз’яснення норм законодавства.

До облдержадміністрації також надходили звернення громадян, а це 940 одиниць (16,6 %), які відповідно до вимог частини 3 статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян” скеровувались за належністю до органів державної влади та місцевого самоврядування для організації розгляду в межах наданих повноважень. Серед таких звернень на розгляд до Тернопільської міської ради було скеровано – 460 листів; Бережанської міської ради – 6; Кременецької міської ради – 34; Чортківської міської ради – 51 звернення; до селищних, сільських рад (ОТГ) – 114 заяв і скарг, інші 275 листів до територіальних органів центральних органів виконавчої влади.

За результатами проведеного аналізу стану розгляду звернень громадян структурними підрозділами облдержадміністрації, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування встановлено, що в цілому робота з опрацювання звернень і вирішення порушених у них питань відповідає вимогам чинного законодавства.

---------------------------------------------------------------

 

Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації  у  першому півріччі 2019 року

 

Упродовж першого півріччя 2019 року до обласної державної  адміністрації надійшло 4133 звернення громадян, що 379 одиниць  або на 10 % більше  ніж за відповідний період минулого року (3754). Із них 1643 письмових, 88 заяв та прохань подано жителями області на особистому прийомі в керівництва облдержадміністрації та 13 звернень надіслано на електронну адресу органу виконавчої влади.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 р. №589-р ,,Про схвалення Концепції створення Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади” забезпечено оперативне реагування  понад 2402  звернень громадян, які надійшли на телефонну ,,гарячу лінію”  Урядового контактного центру, що на 650 звернень  або на  28 % більше ніж за січень-червень 2018 року.   Переважна  більшість заяв, скарг та пропозицій надійшла від мешканців Борщівського, Гусятинського, Заліщицького, Теребовлянського районів та міста Тернополя.

Слід зазначити, що на 28 одиниць зменшилась частка звернень, що надійшли через органи влади вищого рівня - 147 одиниць упродовж цього року проти 175 за аналогічний період минулого року. В основному їх авторами були жителі  Бучацького, Заліщицького районів та  міста Тернополя. 

Зокрема, з числа звернень, розглянутих в обласній державній адміністрації, громадяни області  спрямували до:

- Адміністрації Президента України – 92, або 2 %;

- Кабінету Міністрів України –  44,  або  1 %;

- інших органів державної влади, місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств, державної установи ,,Урядовий контактний центр”-2458,  або 59% .

Загалом упродовж  першого півріччя цього року на 22 одиниці знизився показник  колективних  звернень  з 86 до 64, також спостерігається тенденція до зменшення на 72 одиниці показника повторних звернень. В основному в повторних зверненнях громадяни порушували питання, на які надано обґрунтовані відповіді, оскільки їх вирішення суперечить чинному законодавству, або необхідно вирішувати в судовому порядку. Проте, найбільше повторних звернень надійшло від жителів Заліщицького, Збаразького районів та міста Тернополя.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації систематично аналізує проблематику та здійснює моніторинг розгляду звернень громадян, що надходять до обласної державної адміністрації.

За тематикою надходження звернень громадян можна виділити насамперед такі напрямки:

1.   Питання соціального захисту - 2670 заяв або 64 % від загальної кількості зареєстрованих звернень. Значна частина заявників висловлювала невдоволення недостатнім розміром субсидії та відмовою  у її наданні. В тому числі, прохань про надання одноразової матеріальної допомоги на лікування надійшло 1104 або 27 % від загальної кількості. Найактивніше з даного приводу звертались мешканці  Гусятинського, Заліщицького, Підволочиського, Тернопільського районів та міста Тернополя.

2.  Питання житлово-комунального господарства. Всього надійшло 447 звернень або 10 % від загальної кількості заяв. У численних зверненнях відображено виняткову гостроту проблем, пов’язаних з функціонуванням комунального господарства. Найбільше ця проблема турбувала мешканців Гусятинського, Заліщицького, Кременецького районів та міста Тернополя.

3.     Питання   аграрної політики і земельних відносин. Всього надійшло  221 звернення або 5 % від загальної кількості. Найбільше їх надійшло від жителів міста Тернополя. Відповідно до вимог чинного законодавства, більшість цих питань повинні вирішуватись в судовому порядку.

4.     Питання охорони здоров’я. За звітний період таких звернень надійшло 189 одиниць або 4% від загальної кількості зареєстрованих. Пріоритетними продовжують залишатися питання забезпечення ліками та виробами медичного призначення; надання допомоги у лікуванні. Найбільше ці питання порушували жителі Збаразького, Кременецького районів та міста Тернополя.   

5.             Питання транспорту і зв’язку. Всього надійшло 129 заяв і скарг або    3 % від  загальної кількості. У численних своїх зверненнях автори порушували проблеми пасажирських перевезень, скарги на постачальників послуг Інтернету та неякісної роботи стаціонарних телефонів. З цієї проблематики найбільше звертались жителі Гусятинського, Тернопільського районів та міста Тернополя.

   У загальному обсязі листів громадян,  їх звернень під час усних прийомів до керівників облдержадміністрації переважають в основному листи пенсіонерів, інвалідів, одиноких і багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення за звітний період надійшло  1347 звернень, що становить 32,5 % від загальної кількості.

У першому півріччі 2019 року до органів влади надійшло 103 звернення від багатодітних родин та жінок, яким присвоєно почесне звання ,,Мати-героїня”.

Відповідно до вимог Указу президента України від 7 лютого 2008 року            № 109/2008  проведено перевірки додержання законодавства з питань розгляду звернень громадян у районних державних адміністраціях, структурних підрозділах облдержадміністрації.  У першому півріччі 2018 року  такі перевірки проведено у двох райдержадміністраціях та у п’яти структурних підрозділах обласної державної адміністрації.

Матеріали зазначених перевірок надіслано головам райдержадміністрацій, керівникам відповідних структурних підрозділів облдержадміністрації для реагування та вжиття відповідних заходів. За підсумками вивчення роботи із зверненнями громадян та аналізу проведених перевірок видано доручення голови облдержадміністрації від 11 червня 2019 року  №  71 ,, Про підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації ”, яке перебуватиме на контролі до 31 липня 2019 року.

Доповідні записки за підсумками роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації  у 2018 році, за І квартал 2019 року із резолюціями голови обласної державної адміністрації надсилались структурним підрозділам облдержадміністрації, районним державним адміністраціям, виконавчим комітетам міських рад міст обласного значення для реагування та вжиття відповідних заходів. 

У січні 2019 року на засіданні колегії обласної державної адміністрації розглянуто питання про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації у 2018 році, за результатами якого видано розпорядження  голови обласної державної адміністрації від 31 січня 2019 року № 35.  На виконання зазначеного вище розпорядження голови обласної державної адміністрації головами районних державних адміністрацій, керівництвом структурних підрозділів облдержадміністрації, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та виконавчими комітетами міських рад міст обласного значення проведено низку заходів щодо покращення роботи із зверненнями громадян.

У березні-травні 2019 року проведено два семінари, навчання з відповідальними працівниками районних державних адміністрацій і  структурних підрозділах облдержадміністрації, які відповідають за роботу  із зверненнями громадян.

Підсумовуючи роботу із зверненнями громадян за перше півріччя 2019 року, вважаю, що робота із зверненнями громадян в області системна та результативна, проте потребує вжиття ряду дієвих заходів щодо її вдосконалення.

 

---------------------------------------------------------------------------

Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації за перший квартал  2019 року

У першому кварталі 2019 року органи виконавчої влади області працювали над вдосконаленням роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог Закону України ,,Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення свідчить, що облдержадміністрацією вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області, реалізацію конституційних прав і свобод громадян. Належна увага зосереджувалась на підвищенні персональної відповідальності посадових осіб обласної державної адміністрації щодо розгляду письмових звернень громадян, прохань на особистих прийомах керівництва області та звернень на Урядову телефонну ,,гарячу лінію” з метою неухильного забезпечення всебічного, своєчасного, об’єктивного розгляду звернень.

Здійснено відповідні заходи щодо підвищення ефективності роботи з реалізації громадянами конституційного права на звернення, оперативного і в повному об’ємі розгляду проблем, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Ці питання розглянуті на засіданнях колегій райдержадміністрацій та структурних підрозділах облдержадміністрації. За підсумками розгляду видано відповідні розпорядження та доручення.

Упродовж І кварталу 2019 року до обласної державної адміністрації всього надійшло 2595 звернень громадян, що на 579 одиниць більше ніж за відповідний період минулого року.

На особистому прийомі до керівництва облдержадміністрації було подано 44 звернення від жителів області.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 р № 898 ,,Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи ,.Урядовий контактний центр” та з метою оперативного реагування та всебічного вирішення питань, порушених громадянами на урядовій телефонній ,,гарячій лінії” проведено низку організаційних заходів щодо їх своєчасного вирішення.

Упродовж І кварталу 2019 року на урядову телефонну ,,гарячу лінію” надійшло 1263 звернень від жителів області, що на 423 або на 33 % більше ніж за відповідний період минулого року. Вагому частину складають питання соціального захисту, виплата монетизації субсидій за житлово-комунальні послуги, призначення різних видів соціальних допомог, забезпечення безкоштовними медичними препаратами, а також питання транспорту і зв’язку та інші. Найчастіше дзвонили на урядову телефонну ,,гарячу лінію” жителі Борщівського, Гусятинського, Підволочиського, Теребовлянського районів та міста Тернополя.

Упродовж звітного періоду збільшилась кількість заяв громадян області (991одиниць проти 919), які зверталися до голови облдержадміністрації з проханням про надання одноразової грошової допомоги на лікування з фонду обласної комплексної програми соціальної підтримки малозахищених верств населення „Турбота”. Найбільше до обласної державної адміністрації зверталися жителі Борщівського, Гусятинського, Підволочиського, Теребовлянського, Тернопільського районів та м. Тернополя.

У І кварталі поточного року одержано 45 колективних звернень, що відповідає показнику за відповідний період минулого року, питома вага яких становить 1,7 % від загальної кількості. В основному в колективних зверненнях громадяни порушували питання: ремонту доріг; вирішення земельних спорів; приватизації земельних ділянок; питання охорони здоров’я; оплати праці працівникам культури та інші.

Серед авторів звернень – найменш захищені категорії населення: ветерани праці, пенсіонери, учасники війни, члени багатодітних сімей, учасники антитерористичної операції на сході України - 289 звернень або 11 %. Дану категорію громадян найбільше турбують питання забезпечення медикаментами, надання грошової допомоги, оплата житлово-комунальних послуг, покращення житлових умов, врегулювання земельних відносин тощо.

Щодо повторних звернень, то за підсумками І кварталу 2019 року спостерігається тенденція до зменшення їх частки від загальної кількості громадян і становить 0,8 % (у І кварталі 2018 року – 2,7 %). Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Тернополя.

За звітний період до органів влади вищого рівня надійшло 91 листів та скарг, що на 8 одиниць менше ніж за відповідний період минулого року і становить 3,5 % від загальної кількості. Найбільше звернень надійшло в Кабінет Міністрів України – 29 або 1,1 %, Адміністрацію Президента України – 58 або 2,2 %. Найчастіше звертались до високопосадовців жителі міста Тернополя.

Слід відзначити, що за звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 1044 звернень від жителів міста Тернополя, що становить 40,2 % від загальної кількості отриманих звернень (за І квартал 2018 року - 38 %).

За тематикою, кількістю та гостротою звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації можна виділити наступні напрямки актуальної проблематики.

1. Питання соціального захисту.

Всього отримано 1900 звернень, що на 662 одиниці більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких звернень надійшло від жителів Гусятинського, Заліщицького, Підволочиського, Теребовлянського, Тернопільського районів та міста Тернополя.

2. Питання сільського господарства, врегулювання земельних відносин.

До обласної державної адміністрації надійшло 96 звернень, що на 39 одиниць менше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше звернень з цих питань надійшло від жителів Теребовлянського району та міста Тернополя.

3. Питання транспорту та зв’язку .

Всього отримано 71 звернення, що на 67 менше ніж за відповідний період минулого року. Найбільша таких звернень надходило від Гусятинського, Тернопільського районів та міста Тернополя.

4. Питання охорони здоров’я

Всього за звітний період отримано 77 звернень, що на 12 одиниць менше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких заяв про забезпечення медикаментами за пільговими цінами, виділення коштів на проведення хірургічних операцій в закладах охорони здоров’я, надійшло від жителів міста Тернополя.

5. Питання житлово-комунального господарства.

Всього за звітний період отримано 207 звернень громадян, що на 62 одиниці більше ніж за І квартал 2018 року. Найбільше ці проблеми турбували жителів міста Тернополя.

У січні поточного року на засіданні колегії обласної державної адміністрації розглянуто питання ,,Про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації у 2018 році”, за результатами якого видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 31 січня 2019 року № 35-од. Аналітична довідка з означеного питання розміщена на веб-сайті облдержадміністрації.

У березні-квітні 2019 року в Тернопільському регіональному центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних установ і організацій проведено навчально тематичні семінари із спеціалістами районних державних адміністрацій і структурних підрозділах облдержадміністрації відповідальними за роботу із зверненнями громадян.

Робота по розгляду звернень громадян, організації особистого прийому, забезпечення оперативного реагування, належної організації та дотримання термінів розгляду звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, а також по урядовій телефонній ,,гарячій лінії’’ перебуває на постійному контролі в керівництва Тернопільської обласної державної адміністрації.

 ----------------------------------------------------



Дивіться також

Анонси подій

Інформаційні послуги

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/peresel.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dpoato_2.jpg

  

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dopomog.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dv-001_1.png

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/invest1.gif

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dfrr.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/ratings_rajony-misto-3.png

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/igo.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/pidrbizn052015.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/17082016.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/zenergo.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/kupuy_ternopilske.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/la_strada_d.jpg

Актуальна тема

Присвоєння почесного звання України "Мати- героїня"